Politica de livrare si retur
Politica de livrare si retur
Politica de livrare
•
Livrarea produselor se face doar pe teritoriul Romaniei.
• Livrarea produselor se face prin intermediul serviciului de
curierat rapid. Costul standard
de livrare este de 49 lei. Costul de transport este calculat pentru un colet cu
greutatea de pana la 10KG avand ca destinatie localitățile din reteaua firmei
de curierat. Pentru colete cu greutate mai mare sau destinatii atipice va rugam
sa contactati un reprezentant MicroPool. In functie de destinatie,
livrarea coletelor se face in 24-48 ore numai dupa confirmarea comenzii
telefonic de catre un operator LinerPiscina.
• Ridicarea produselor de la sediul nostru este posibila doar
dupa ce primiti confirmarea unui operator LinerPiscina.
• In cazul produselor cu greutati sau dimensiuni mari,
posibilitatile de transport vor fi discutate ulterior comenzii cu un operator LinerPiscina.
• Mentiunile cu privire la eventualele probleme privind
integritatea/continutul unor colete se fac in momentul livrarii pe AWB sau se
intocmeste un proces verbal de constatare impreuna cu agentul de livrare, se
refuza primirea si plata coletului. Orice reclamatii ulterioare, cu privire la
aceste aspecte, sunt nule.
• Pentru produsele care nu se afla in stoc, termenul de
livrare va va fi comunicat de catre un operator LinerPiscina. Termenul de
livrare este valabil de la data confirmarii acestuia de catre un operator LinerPiscina
sau, in functie de caz (produse personalizate, comenzi speciale), dupa plata in
avans integrala sau partiala a produselor solicitate.
Plasarea unei comenzi online valide nu garanteaza clientului rezervarea si/sau
livrarea produsului comandat. Confirmarea stocului si rezervarea produsului in
vederea onorarii comenzii se face de catre operatorii nostri prin telefon sau
prin e-mail.
Conform
legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor
persoane fizice.
Returul
produselor se supune ordonantei nr 34/2014 ce vine pe fondul unor modificări la
nivelul UE și abrogă vechea ordonanță 130/2000 completata prin legea nr. 51 din
21 ianuarie 2003 pentru aprobarea ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind
regimul juridic al contractelor la distanta, cu modificarile si completarile
ulterioare:
“Consumatorul
persoana fizica are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la
comanda, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile
calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii,
de la incheierea contractului.”
Politica de retur
Produsul
returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat inclusiv
documentele care l-au insotit. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client
iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de
la primirea returului.
Dreptul
la retragere – (ARTICOLUL 9 – OUG nr 34/2014)
(1) Cu
exceptia cazurilor prevazute la art. 16, consumatorul beneficiaza de o perioada
de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un
contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia
de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art. 13
alin. (3) si la art. 14
(2) Fara
a aduce atingere art. 10, perioada de retragere mentionata la alin. (1) expira
in termen de 14 zile de la:
a) data
incheierii contractului, in cazul contractelor de prestari de servicii;
b) ziua
in care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este
indicata de consumator, intra in posesia fizica a produselor, in cazul
contractelor de vanzare, sau: (i) in cazul in care consumatorul comanda
printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat, ziua in
care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este
indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului produs; (ii) in
cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese, ziua in
care consumatorul sau o parte terta, alta decat transportatorul si care este
indicata de consumator, intra in posesia fizica a ultimului produs sau a
ultimei piese; (iii) in cazul contractelor pentru livrarea periodica de produse
pe o perioada de timp determinata, ziua in care consumatorul sau o parte terta,
alta decat transportatorul si care este indicata de consumator, intra in
posesia fizica a primului produs;
c) in
cazul contractelor pentru furnizarea de apa, gaze naturale, energie electrica,
atunci cand acestea nu prevad vanzarea intr-un volum limitat sau cantitate
stabilita, de energie termica sau de continuturi digitale care nu sunt livrate
pe un suport material, data incheierii contractului
(3)
Partile contractante isi indeplinesc obligatiile contractuale pe parcursul
perioadei de retragere conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
Omisiunea
informatiilor privind dreptul de retragere (ARTICOLUL 10 – OUG nr 34/2014 )
(1) In
cazul in care profesionistul nu a transmis consumatorului informatiile privind
dreptul de retragere conform art. 6 alin. (1) lit. h), perioada de retragere
expira la 12 luni de la sfarsitul perioadei initiale de retragere de 14 zile
(2) In
cazul in care profesionistul a transmis consumatorului informatiile prevazute
la alin. (1) din prezentul articol in termen de 12 luni de la data mentionata
la art. 9 alin. (2), perioada de retragere expira in 14 zile de la data la care
consumatorul primeste informatiile respective.
Exercitarea
dreptului de retragere (ARTICOLUL 11 – OUG nr 34/2014)
(1)
Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza
profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest
scop, consumatorul poate alege una dintre urmatoarele variante:
a) de a
folosi modelul de formular de retragere prevazut in partea B din anexa;
b) de a
face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere
din contract
(2)
Consumatorul si-a exercitat dreptul de retragere in perioada de retragere
mentionata la art. 9 alin. (2) si la art. 10 in cazul in care comunicarea cu
privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisa de catre
consumator inaintea expirarii perioadei respective
(3)
Profesionistul poate, in plus fata de posibilitatile mentionate la alin. (1),
sa acorde consumatorului optiunea de a completa si de a transmite in format
electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere
prevazut in partea B din anexa, fie o declaratie neechivoca de orice alt tip.
In aceste cazuri, profesionistul comunica consumatorului, fara intarziere, pe
un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere
(4)
Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere in conformitate cu
dispozitiile din prezentul articol revine consumatorului.
Efectele
retragerii (ARTICOLUL 12 – OUG nr 34/2014)
Exercitarea
dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:
a) de a
executa contractul la distanta sau contractul in afara spatiului comercial;
b) de a
incheia un contract la distanta sau in afara spatiului comercial, in cazul in
care consumatorul a efectuat o comanda.
ARTICOLUL
13 Obligatiile care revin profesionistului in cazul retragerii
(1)
Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din
partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere
nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 30 zile de la data la care se
primeste produsul returnat si este informat de decizia de retragere din
contract a consumatorului in conformitate cu art. 11
(2)
Profesionistul ramburseaza sumele mentionate la alin. (1) folosind aceleasi
modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia
initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta
modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului
plata de comisioane in urma rambursarii
(3) Fara
a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat sa ramburseze
costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un
alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist
(4) Cu
exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi
produsele, in cazul contractelor de vanzare, profesionistul poate amana
rambursarea pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul
vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului
conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in
considerare data cea mai apropiata.
Obligatiile
consumatorului in cazul retragerii (ARTICOLUL 14 – OUG nr 34/2014)
(1) Cu
exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi
produsele, consumatorul returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului
sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara
intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care
acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract in
conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise
inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile
(2)
Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu
exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in
care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie
suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale,
in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la
momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa
daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta
(3)
Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii
produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar
pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.
Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru consumator
in a-si exercita dreptul de retragere. Indiferent de situatie, consumatorul nu
este responsabil pentru diminuarea valorii produselor in cazul in care
profesionistul a omis sa il informeze cu privire la dreptul de retragere in
conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h)
(4)
Profesionistul trebuie sa poata face dovada diminuarii valorii produselor care
rezulta diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii,
caracteristicilor si functionarii produselor
(5)
Atunci cand consumatorul isi exercita dreptul de retragere dupa transmiterea
cererii in conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8),
consumatorul plateste profesionistului o suma proportionala cu ceea ce s-a
furnizat pana la momentul in care consumatorul a informat profesionistul cu
privire la exercitarea dreptului de retragere, in raport cu acoperirea totala a
contractului. Suma proportionala care trebuie platita profesionistului de catre
consumator este calculata pe baza pretului total convenit in contract. Daca
pretul total este excesiv, suma proportionala este calculata pe baza valorii de
piata a ceea ce s-a furnizat
(6)
Consumatorul nu suporta costurile pentru:
a)
prestarea serviciilor sau furnizarea de apa, gaze naturale sau energie
electrica, atunci cand acestea nu sunt puse in vanzare intr-un volum limitat
sau cantitate prestabilita, sau energie termica furnizata, in totalitate sau
partial, in cursul perioadei de retragere, in una dintre urmatoarele situatii:
(i) profesionistul nu a furnizat informatii in conformitate cu art. 6 alin. (1)
lit. h) sau i); (ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea sa inceapa in
timpul perioadei de retragere in conformitate cu art. 7 alin. (3) si cu art. 8
alin. (8);
b)
furnizarea, in totalitate sau partial, de continut digital care nu este livrat
pe un suport material, in una dintre urmatoarele situatii: (i) consumatorul nu
si-a dat acordul prealabil expres cu privire la inceperea prestarii inainte de
sfarsitul perioadei de 14 zile mentionate la art. 9; (ii) consumatorul nu a
confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere in
momentul in care isi da consimtamantul; (iii) profe sionistul nu a furnizat
confirmarea in conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7)
(7) Cu
exceptia celor prevazute la art. 13 alin. (3) si la prezentul articol,
exercitarea dreptului de retragere nu atrage raspunderea consumatorului.
Efectele
exercitarii dreptului de retragere asupra contractelor auxiliare (ARTICOLUL 15
– OUG nr 34/2014)
Fara a
aduce atingere art. 63-65 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
privind contractele de credit pentru consumatori, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 288/2010, cu modificarile ulterioare, in cazul in
care consumatorul exercita dreptul sau de retragere din cadrul unui contract la
distanta sau al unui contract in afara spatiilor comerciale in conformitate cu
art. 9-14 din prezenta ordonanta de urgenta, orice contract auxiliar inceteaza
in mod automat, fara costuri pentru consumator, cu exceptia celor prevazute la
art. 13 alin. (3) si la art. 14 din prezenta ordonanta de urgenta.
Exceptari
de la dreptul de retragere (ARTICOLUL 16 – OUG nr 34/2014)
Sunt
exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 in ceea ce priveste
contractele la distanta si contractele in afara spatiilor comerciale
urmatoarele:
a)
contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor,
daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa
ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul
la retragere dupa executarea completa a contractului de catre profesionist;
b)
furnizarea de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe
piata financiara pe care profesionistul nu le poate controla si care pot avea
loc pe parcursul perioadei de retragere;
c)
furnizarea de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator
sau personalizate in mod clar;
d)
furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
e)
furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie
a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
f)
furnizarea de produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora,
inseparabil amestecate cu alte elemente;
g)
furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul
incheierii contractului de vanzare, a caror livrare nu poate fi efectuata
inainte de 30 de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe
piata pe care profesionistul nu le poate controla;
h)
contractele in cazul carora consumatorul a solicitat in mod special
profesionistului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari
urgente de reparatie sau de intretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite,
profesionistul presteaza alte servicii in afara celor solicitate in mod expres
de consumator sau furnizeaza alte produse decat piesele de schimb
indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie,
dreptul de retragere se aplica respectivelor servicii sau produse suplimentare;
i)
furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice
sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
j)
furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de
abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
k)
contractele incheiate in cadrul unei licitatii;
l)
prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decat cel rezidential,
transport de marfuri, inchiriere de masini, catering sau serviciile privind
activitatile de agrement, in cazul in care contractul prevede o data sau o
perioada de executare specifica;
m)
furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca
prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce
acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la
retragere.
Daca doriti sa va exercitati dreptul de retragere va rugam sa folositi acest
formular: Descarca formular
Consumatorul
nu poate returna urmatoarele produse achizitionate, cu exceptia cazurilor in
care partile au convenit altfel:
– Produsul a fost adus pe “comandă specială” (COMANDA SPECIALA este definita ca
fiind lista de produse comandata de catre Beneficiar si care nu se afla in
stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme
si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa
pe Beneficiar daca oricare dintre produsele comandate constituie Comanda
Speciala.)